واتس آپ یوتیوب اینستاگرام

تاثیر تبلیغات بر فروش:

هرساله مبالغ زیادي صرف امور تبلیغاتی می شود بنابر این لازم است انجام تبلیغات به شکلی کارا و مؤثر صورت پذیرد . کاربردهاي تبلیغات بسیار زیاد است با این وجود تمامی آنها داراي ویژگی مشترکی هستند که آن لزوم انتقال یک پیام می باشد.کارگزاران تبلیغات تلاش می کنند از آخرین فناوري هاي ارتباطی و رسانه اي براي معرفی کالا بهره گیرند تا تمایل مخاطب را نسبت به یک محصول یا خدمت جلب کنند

تبلیغات تاثیر به سزایی در بالا بردن آگاهی مشتری دارد. تبلیغات وسیله ای است که توسط آن ، مشتریان از ابداعات و نوآوری های شرکت آگاه می شوند.با وجود اهمیت بالای تبلیغات بر روی افزایش فروش ، ارزیابی تاثیر آن به سادگی صورت نمی گیرد.یکی از مشکلاتی که بر سر راه مسئولین تبلیغات قرار دارد ، چگونگی ارائه رابط های مشخص بین اثر بخش بودن تبلیغات و بالا بردن سود فروش می باشد.

نمونه تحقیقاتی :

تحقیق جدیدی که موسسه تحقیقات advertising research foundation audience   measurement  ارائه کرده است نشان می دهد که هنوز تاثیر دراز مدت تبلیغات می تواند بیشتر از آن باشد که قبلا تصور می شد.

حدود ۲۵ سال پیش محققان در یک تحقیق با نام ” تبلیغات چگونه کار می کند؟” سعی کردند بازار فروش ۴۰ برند که کالای بسته بندی شده بودند را بسنجند. یافته های آنها نشان می داد که فروش ناشی از تبلیغات به طور متوسط در هفته های اولیه دوبرابر شده است.

این قدرت دوبرابر کنندگی فروش، که از تبلیغات ناشی می شود دست مایه بسیاری از تحیلیل های بازاریابی شد و به طور گسترده ای توسط بازاریابان برای توجیه و دوبرابر کردن هزینه های تخصیص یافته به برنامه های آمیخته بازاریابی، مورد استفاده قرار گرفت. اما این تاثیر کوتاه مدت بود نه طولانی مدت.

امروزه فروش محصولات بدون تبلیغ غیرممکن بنظر می رسد چرا که تا محصولی به بازار معرفی نشود نمی توان ابراز کرد محصولی وجود دارد تفاوت بازار امروز با گذشته دراین است که اکنون تولید برحسب نیاز بازار انجام میگیرد یعنی ابتدا بازاریابی میشود اینکه شالوده این عمل فقط و فقط تبلیغات است تبلیغ تا بدان پیشرفته که شرکت ها هزینه های تبلیغات را سرمایه گذاری میدانند.