تلگرام اینستاگرام فیسبوک

رسانه‌های گروهی  :

رسانه‌های گروهی یا رسانه‌های جمعی عبارت است از مجموعه‌ای از وسایل ارتباطی که عموماً ارتباطی یک سویه را دنبال می‌کنند. رسانه‌های دیداری و شنیداری مثل تلویزیون و رادیو و… از جمله مهمترین رسانه‌های گروهی هستند از سوی دیگر رسانه‌های گروهی چاپی نیز دسته دیگری از رسانه‌های گروهی هستند . امروزه با گسترش استفاده روزافزون از اینترنت، رسانه‌های برآمده از فضای اینترنت جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. اینگونه رسانه‌ها مثل سایتهای اینترنتی خبرگزاری‌ها، امکان تعامل مخاطب را نیز فراهم می‌کنند و این امر موجب می‌شود که امکان شناسایی نیازهای واقعی مخاطب برای صاحبان اینگونه رسانه‌ها فراهم شود.

تاثیرگذارترین رسانه‌های گروهی : 

  • چاپ 
  • ضبط صدا
  • سینما
  • رادیو
  • تلویزیون
  • اینترنت
  • تلفن های همراه