واتس آپ یوتیوب اینستاگرام

جشنواره و فستیوال

بازدید 122 تاریخ یکشنبه 6 اسفند 1402 امتیاز

برگزاری جشنواره ها با توجه به پتانسیل های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی و... که در خود دارند بسیار مورد توجه مردم و مسئولان شهرهای مختلف جهان است. یک جشنواره اگر به درستی برنامه ریزی  و اجرا شود، می تواند تاریخ یک شهر را تغییر دهد.فستیوال یا جشنواره همیشه در قشرهای مختلف جامعه و با حضور دستگاه های اجرایی مختلف که متولی این امر هستند برگزار می گردد.

شرکت کنندگان یک جشنواره دو دسته هستند. دسته اول افرادی که به عنوان خریدار یا بیننده حضور پیدا می کنند. بسته به نوع جشنواره (هنری ، علمی ، مذهبی ، خیریه ) نوع حضور افراد هم متغیر است. بیشترِ فستیوال ها بصورت عمومی برگزار می شوند و از طریق فروش بلیط بخشی از منابع مالی را تأمین می کنند.که در این مورد باید سیستم بلیط فروشی مناسب طراحی و اجرا شود. اما خیلی از جشنواره ها هم بصورت رایگان برگزار می شوند و عموم مردم در آن شرکت می کنند. برخی از آنها هم بصورت خصوصی و با تعداد افراد نسبتاً محدود و مشخص برگزار می شوند.

دسته دوم هنرمندان یا فروشندگان هستند. این افراد با توجه به فراخوان داده شده پیش از آغاز مراسم، فرمهای درخواستی را از طریق وب سایت جشنواره و طرق دیگر پر کرده و به همراه نمونه کارهای خود ارسال می کنند. مدیران جشنواره آثار را بازبینی و بررسی نموده و از بهترین ها برای حضور در جشنواره دعوت می کنند.

گروه یکتا با بهره گیری از نیروهای متخصص در زمینه طراحی ، ایده پردازی و اجرا جشنواره و فستیوال قادر به برگزاری برترین و بزرگترین جشنواره ها و فستیوال ها می باشند .